Бизнестің өмірлік циклі: дамудың 5 кезеңі

Біз бизнестің тірі ағзаға қалай ұқсайтынын және ол өсіп үлгерген болса да, неге өз бизнесімізді инвестициялармен "тамақтандыру" керектігін түсінеміз.

Кез-келген компания өзінің өмір сүру кезеңінде бизнесті дамытудың белгілі бір кезеңдерінен өтеді. Отбасылық кафеде де, интернет-киім дүкенінде де, болат құбыр зауытында да экономистер тірі организмнің болуымен салыстыратын ұқсас процестер мен проблемалар бар. Осы кезеңдерден бизнестің толық өмірлік циклі қалыптасады.

Мұндай салыстыру мүмкін, өйткені әр кезеңде бизнес, тірі организм сияқты, оны өмір сүру және дамыту үшін инвестициялармен "тамақтандыру" керек.

Ең бастысы, Бизнестің тірі жаннан айырмашылығы: оның сценарийіндегі өлім мүлдем қажет емес. Кәсіпкер үшін оны одан әрі қалай өсіру керектігін білу үшін оның компаниясы қандай даму сатысында екенін түсіну маңызды.
1.Негіз кезеңі

Сіз бизнес ашасыз. Бұл дегеніміз, сіз идеяның өміршеңдігін бағаладыңыз, барлық тәуекелдерді ескердіңіз, сізді қандай шығындар күтіп тұрғанын есептеп, қаржылық жоспар жаздыңыз.

Базалық кезеңде сіз жеке кәсіпкерді немесе ЖШҚ-ны тіркейсіз, команда жинайсыз, алғашқы клиенттерді іздейсіз. Осы кезде жоба қаржыландыруды қажет етеді. Оның көздерін әртүрлі жолдармен табуға болады-бәрі бизнес түріне және істің қалай дамуы керектігі туралы идеяңызға байланысты болады.

Ақшаны қалай тартуға болады?

Бастапқы капиталдың кем дегенде бір бөлігін өзіңіз жинауыңыз керек: ақша жинау немесе, мысалы, мүлікті сату. Егер бастау үшін жеке жинақ жеткіліксіз болса, қаржыландыруды келесі жолдармен табуға болады:

1. Мемлекеттік қолдауға жүгіну
Егер сізде аймақ үшін маңызды бизнес болса, онда сіз бизнесті қолдаудың арнайы бағдарламалары бойынша мемлекеттен қаржылық (тек қана емес) көмек сұрай аласыз.
2. Краудфандинг арқылы дұрыс соманы жинау "ұжымдық қаржыландыру" жобаның басында, егер сізде шығармашылық жоба немесе ерекше өнім болса, жұмыс істей алады — сіз бірден тапсырыс бергіңіз келетін нәрсені жасайсыз.
3. Венчурлық инвесторды табыңыз
Технологиямен байланысты Стартапқа венчурлық инвесторды базалық кезеңде тартуға болады. Бұл, әдетте, үлкен пайда табу үшін өз ресурстарын тез дамып келе жатқан стартаптарға салатын технология маманы. Ресурстар тек ақша ғана емес, білім де. Инвестор даму стратегиясын ұсына алады, мамандарды іздейді және оқытады, қажетті байланыстарды таба алады — нәтижеге тезірек жету және қаржылық инвестицияларын өтеу үшін.
Венчурлық инвестормен бизнесті бастағанда, кем дегенде 50% өз бетінше инвестициялау керек, әйтпесе сіздің серіктесіңіз көбірек пайда табуды күте отырып, процестерге тым көп әсер етуі мүмкін.
4. Жабдықты немесе мүлікті лизингке алыңыз
Егер бизнеске көлік, үлкен жабдық немесе бөлме қажет болса, оны лизингке алуға болады: сіз мүлікті жалға аласыз, бірақ оны толығымен сатып алу мүмкіндігімен. Лизинг жарнасы бюджетке көп әсер етпейді, сонымен бірге сізде ол үшін жарналарды өтейтін жабдық болады. Сіз лизингте мүлік үшін біраз уақыт төлейсіз, бірақ ол сіз үшін жұмыс істейді және үнемі пайда әкеледі.

2.Нөлге шығу кезеңі

Осы кезде сіз істі ашуға жұмсаған ақшаңызды қайтара аласыз. Бизнестің ең төменгі пайдасы бар және оның көмегімен айналымды сақтауға болады: тауарларды сатудан түскен ақша Жаңа партияларды сатып алуға жеткілікті. Бірақ көп пайда табуға мүмкіндік беретін жақсартулар жеткіліксіз болуы мүмкін: сіз жаңа қызметкерлерді жалдай алмайсыз немесе көбірек тауар сатып ала алмайсыз. Сондықтан бизнес әлі де қаржыландыруды қажет етеді.

Ақшаны қалай тартуға болады?

1. МҚҰ-ға шағын қарыз алу
Бизнес үшін микроқарыздар шарттары тұтынушылық қарыздар үшін шарттардан айтарлықтай ерекшеленеді-олар бойынша жылдық мөлшерлеме айтарлықтай төмен (20% - дан бастап). Сонымен қатар, әр өңірде кәсіпкерлерге жылдық 8-9% — дан төмендетілген мөлшерлеме бойынша несие беретін кәсіпкерлік қаржыландыру МҚҰ бар. Сіздің бизнесіңізді дамыту үшін микрокредитті қалай алуға болады, біздің мақалада оқыңыз.
2. Краудфандинг арқылы ақша жинауды ұйымдастырыңыз
Бұл кезеңде сіз "ұжымдық қаржыландыруға" жүгіне аласыз, әсіресе егер сіз тауарлар шығарсаңыз — краудфандинг алаңы қосымша нарық бола алады.

3.Өсу кезеңі


Бизнесте пайда мен клиенттер саны артады: егер бар болса, қарыздарды таратуға, жаңа қызметкерлерді жалдауға, өндіріс көлемін арттыруға болады. Қызметті жақсартуға және дамуға кедергі келтіретін мәселелерді шешуге қосымша инвестициялар салу керек. Сіздің курьерлік қызметіңізге екі машина емес, бес машина қажет делік. Немесе интернет-дүкеннің веб-сайтын қайта өңдеуге тұрарлық.

Сондай-ақ, осы кезеңде кассалық олқылықтарға тап болу ықтималдығы жоғары: сіз ақша тапқан кезде, Бірақ ол әлі қолыңызда жоқ және сіз оны айналдыра алмайсыз немесе жұмсай алмайсыз.

Ақшаны қалай тартуға болады?


1. Төлем схемасына факторды қосыңыз

Егер сіз сауда-саттықпен айналысатын болсаңыз, дәл қазір сізде көбірек клиенттер бар, яғни көбірек сатып алу және сату қажет. Көптеген компаниялар кейінге қалдырылған тауарлар мен қызметтерді сатады: бүгін тауарды алды немесе сатты, ол үшін ақша бір-екі айдан кейін ғана аударылады. Кассалық алшақтықты болдырмау үшін факторды сатып алушы мен сатушы арасындағы қарым-қатынасқа қосуға болады. Арнайы компания немесе банк жеткізілім кезінде сатушыға тауар үшін төлейді, ал Сатып алушы кейінге қалдырылады: ол тауар үшін кейінірек және факторға төлейді.
2. Жабдықты немесе мүлікті лизингке алыңыз
Бұл кезеңде қосымша жабдықты, көлікті немесе мүлікті сатып алудың қажеті жоқ — қажет жабдықты лизингке алып, кейінірек жабдық көбірек ақша табуға мүмкіндік берген кезде сатып алуға болады.
3. Несие алыңыз
Екі жыл бойы жұмыс істеп келе жатқан өсіп келе жатқан бизнеске несие немесе несие мақұлдануы ықтимал. Мемлекеттік қолдау бағдарламалары бойынша жұмыс істейтін банктер мен МҚҰ-дан жеңілдікті шарттар алуға немесе кредит бойынша Кепілдікті қолдау алуға болады.
4. Бизнестің үлесін сату
Осылайша сіз одан әрі дамыту үшін ақша ғана емес, сонымен қатар бизнес-серіктес аласыз. Ықтимал қақтығыстарды болдырмау және жосықсыз әріптестің құрбаны болмау үшін таңдауға мұқият қараңыз: бизнесті сатуды заңды түрде бекітуді ұмытпаңыз, серіктестердің қандай құқықтары бар және жобада қандай рөл атқаратындығы туралы нақты келісім жасаңыз.
5. Бірлескен инвесторларды тарту
Сіздің бизнесіңіз қазірдің өзінде сәтті, яғни инвесторлардың оларды қызықтыруы ықтимал. Сіз оларды әріптестеріңіз бен таныстарыңыздан, краудфандинг алаңдары мен салалық форумдардан іздей аласыз.

4.Жетілу кезеңі

Бұл кезеңде бизнес қарқынды өсуді тоқтатады және сыртқы жағдайларға төзімді болады. Экономикадағы проблемалар (мысалы, шикізат бағасының өсуі) немесе форс-мажорлар компания үшін өлім жазасына кесілмеуі керек — бұл жағдайда дағдарысты жеңуге және жағдайдан шығудың жолын табуға мүмкіндік беретін қаржылық қауіпсіздік жастығы болуы керек.

Тәуекелдер аз болғанымен, бәрін өздігінен жібермеу керек. Егер сіз жағдайды бақылауда ұстасаңыз, онда сіз осы кезеңде ұзақ уақыт тұра аласыз. Бірақ сіз бизнесті одан әрі дамытып, оны кеңейте аласыз. Мысалы, география мен сату көлемін кеңейту немесе өз аймағыңыздағы сауда нүктелерінің санын көбейту. Бұл тек күш-жігерді ғана емес, қаржыны да қажет етеді.

Ақшаны қалай тартуға болады?

Бизнесті масштабтау үшін тек пайда жеткіліксіз болуы мүмкін. Сіз бұрыннан таныс әдістермен қосымша ақша тарта аласыз. Оларды Бизнестің ерекшелігіне қарай таңдау керек. Егер сізде көлік компаниясы немесе такси паркі болса және сізге көбірек көлік қажет болса — лизинг жақсы. Егер сізде сұлулық салоны болса және жаңа клиенттерді тарту үшін жарнамалық науқанды бастағыңыз келсе, Сіз МҚҰ — дан шағын несие ала аласыз. Жаңа нүкте қажет-несие сізге сәйкес келуі мүмкін деп ойлаңыз.

1. Краудинвестинг арқылы қарыз алыңыз

Краудинвестинг - арнайы интернет-сайттарда қарыз алу тәсілі. Бизнестің осы кезеңінде Компанияның қаржылық есептілігі әлеуетті инвесторларға күмән тудырмауы мүмкін және несие тез арада алынады.
2. Несие алыңыз
Жетілген кәсіпорын үшін несие — бұл ақша табудың өте қауіпсіз әдісі, егер сіз оның не істейтінін жақсы білсеңіз. Сонымен қатар, компанияның жетілуі сізге жеңілдіктер алу мүмкіндігін мүлдем жоғалтпайды.
3. Бағалы қағаздарды шығару
Жетілу кезеңіндегі заңды тұлғалар қосымша ақша тарту үшін акциялар мен облигациялар шығара алады.

Акция-бұл компанияның микро үлестерін "сатудың" бір түрі: акционер сізге ақша береді және оның орнына ықтимал пайдадан пайыз алады. Сонымен қатар, акционерлердің дауыстары компанияны дамыту туралы шешім қабылдаған кезде ескерілуі керек.

Облигация-бұл сіз бейнелі түрде сатып алушыдан қарыз алып, біраз уақыттан кейін көбірек қайтаруға міндеттенетін қарыз міндеттемесі.

5.Құлдырау кезеңі

Пайда азаяды, шығындар өседі, клиенттер жоғалады-бұл құлдырау кезеңінің белгілері. Егер сізде жаңа клиенттер болса да, таза пайда әлі де өспеуі мүмкін: ақша шығындарды өтеуге кетеді.

Бірақ құлдырау кезеңі міндетті түрде Бизнестің жабылуын білдірмейді. Бұл кезеңде кәсіпорынды әлі де құтқаруға болады.

Ақшаны қалай тартуға болады?

Бұл кезеңде қолданыстағы құрылымға ақша құю арқылы мәселені жабуға асықпаңыз. Алдымен проблемаларды анықтаңыз: мүмкін сіз қазір ақшаңызды тиімсіз жұмсайсыз және сіздің бюджеттеріңізді қайта бөлу қажет.

Ішкі процестерді реттеңіз, бизнеске жаңа нәрсе әкелуге тырысыңыз. Бұл басқарушылық шешімдер болуы мүмкін-мысалы, қызметкерлерді ынталандырудың жаңа жүйесін енгізіңіз немесе олардың жұмысын оңтайландыратын бағдарламаны енгізіңіз. Сіз стратегиялық жаңалықтарды байқап көре аласыз: бәсекелестерде жоқ өнімді сатуды бастаңыз немесе жаңа клиенттерге шығуға болатын ыңғайлы мобильді қосымшаны жасай аласыз. Бұл үшін ақшаны өзіңіз білетін тәсілдермен тартуға болады-мысалы, несие немесе несие алу, бірлескен инвесторлар табу.

Бес кезең міндетті сценарий емес

Сіздің бизнесіңіз осы бес кезеңнің барлығынан өтуі және кезеңдердің сипатталған тәртіпте бір-бірін қадағалап отыруы міндетті емес. Кейбір компаниялар ашылғаннан кейін бірден құлдырау кезеңіне кіреді, басқалары жетілу кезеңінен кеңейту кезеңіне өтіп, жылдар бойы жұмыс істейді - бәрі жеке және сіз қабылдаған шешімдерге байланысты.